úterý 7. dubna 2020



4. AB a 4. CD středa 8.4.2020

Hodina číslo 81

HAPPY EASTER! Veselé velikonoce

Pusť si písničku s velikonočními slovíčky: https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Koukni na pár velikonočních slovíček, třeba tě některá zaujmou: https://www.youtube.com/watch?v=nlpabcCEmtU

Koukni na interaktivní video s Peppa pig. Tradice, která se tam objevuje je lov vajíček – Egg hunt. Děj se občas zastaví a objeví se nahoře věta, o které máte rozhodnout, zda je „true“ – pravdivá nebo „false“ – nepravdivá. Kliknete na vaši odpověď a objeví se, zda jste odpověděli správně. Může se objevit výběr z předložek, které jsme probírali. Modrou šipkou vpravo nahoře posunete děj dál: 
https://en.islcollective.com/video-lessons/easter-egg-hunt-prepositions-place


3. AB hodina číslo 83 a 3. CD hodina číslo 81  středa 8.4.2020


HAPPY EASTER! Veselé velikonoce


Pusť si písničku s velikonočními slovíčky: https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Koukni na pár velikonočních slovíček, třeba tě některá zaujmou: https://www.youtube.com/watch?v=nlpabcCEmtU

Koukni na video s Peppa pig. Tradice, která se tam objevuje je lov vajíček – Egg hunt (britská) :https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio&t=2s 


6. D středa 8.4.2020


Hodina číslo 129


HAPPY EASTER! Veselé velikonoce


1.Koukni na interaktivní video, kde se objevuje britská velikonoční tradice a tou je easter egg hunt –lov vajíček: https://en.islcollective.com/video-lessons/easter-egg-hunt-prepositions-place


2.Druhé krátké interaktivní video je též o velikonočních tradicích v británii: https://en.islcollective.com/video-lessons/easter-celebration


Pošlete mi, prosím, vyfocené úkoly za celý týden. Pošlu vám pak zase řešení všech úkolů. Přeji vám hezké prázdniny. Do e-mailu mi napište, zda bystě měli zájem o on-line hodinu jednou týdně.

4. AB a 4.CD úterý 7.4.2020

Hodina číslo 80

Opakování slovesa CAN - moci. Procvičte si slovíčko CAN - umět s mývalem na interaktivním videu (vždy vybíráš klikem jedno slovo ze 4 možných)

Užitečná nová slova: 

clean = uklízet 

steal = krást 

play = hrát si 

close = zavřít 

climb = šplhat

fall = spadnout  

Líbí se Ti racoon - mýval?

Video najdeš zde, stačí klik na odkaz: https://en.islcollective.com/video-lessons/modal-verb-can-practice-2

Pro zájemce budu on – line. 4. AB od 17:00 hodin a 4. CD od 18:00 hodin (účast není povinná)


3. CD úterý 7.4.2020


Hodina číslo 80


Na tomto odkazu naleznete prezentaci k nové kapitole Bug´s café, prezentaci si stáhněte: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2362119

(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)

Prezentace je na nová slovíčka, tak si ji, prosím projděte a nová slovíčka si napište do vašich linkovaných sešitů. Také si tam napište větu: „What is your favourite food?“ – Jaké je tvé oblíbené jídlo?
A odpovězte si: „My favourite food is….(doplňte podle sebe) “ – „Moje oblíbené jídlo je….“

Pro připomínku posílám video stačí kliknout: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk


3. AB úterý 7.4.2020

Hodina číslo 82

Na tomto odkazu naleznete prezentaci k nové kapitole Bug´s café, prezentaci si stáhněte: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2362119
(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)
Prezentace je na nová slovíčka, tak si ji, prosím projděte a nová slovíčka si napište do vašich linkovaných sešitů. Také si tam napište větu: „What is your favourite food?“ – Jaké je tvé oblíbené jídlo?
A odpovězte si: „My favourite food is….(doplňte podle sebe) “ – „Moje oblíbené jídlo je….“

Pro připomínku posílám video stačí kliknout: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

6. D úterý 7.4.2020

Hodina číslo 128

1.Přečtěte si v pracovním sešitě odstavec 4.5 na straně 76 Určitý a neurčitý člen.

2.Poté si přečtěte v učebnici na str. 51 cvičení 3a a zkuste si na to odpovědět sami pro sebe podle toho, co jste se dočetli předtím v PS.

3.Vypracujte si cvičení 3b jedničku i dvojku. Do sešitu si napište jen odpovědi, např. 1) the/some

4.Pro pobavení posílám interaktivní video na opakování modálního slovesa „CAN“: https://en.islcollective.com/video-lessons/modal-verb-can-practice-2

3. AB pondělí 6.4.2020

Hodina číslo 81

Konverzace.

Budu pro vás on-line přes aplikaci ZOOM od 18:00 hodin (nepovinné).

Nově po vás bude chtít aplikace heslo pro připojení, toto heslo jsem vám všem zaslala do e-mailu. 





od 19:00 hod budu na stejném odkazu on - line pro 3.D. Hesla jsem vám také zaslala do e-mailu.

6. D pondělí 6.4.2020


Hodina číslo 127


1.Přečtěte si v učebnici str. 50

Podle textu „Apple Crumble“ si očíslujte obrázky u pracovního postupu vedle (napište si do sešitu např. 1d )


2.U cvičení 2b máte v rámečku slovíčka – každé slovíčko si najděte na obrázku a napište si do sešitů, na kterém obrázku se daný předmět nachází. Např. a knife: g


Pro zájemce, zde najdete poslech: Poslech - Apple Crumble 2.18

(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)


4. AB a 4. CD čtvrtek 2.4.2020


Hodina číslo 79


Slíbený test si stáhněte zde: Test - 7. lekce Space school

(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)

Test si, prosím, vytiskněte, vyplňte, vyfoťte a pošlete na e-mail: curdova@skolanehvizdy.cz do soboty 4.4. 20:00 hod. Pokud nemáte možnost tisku, prosím, napište mi jen odpovědi a vyfoťte.


Test obsahuje 2 cvičení. V prvním cvičení dopíšete předměty do rozvrhu – doplníte chybějící písmena v připravených slovech a ta stejná slova dopíšete vpravo do vět.

Ve druhém cvičení napište u každého obrázku kolik je hodin. Napište to celou větou např. „It´s half past one.“


Dobrovolný úkol po testu: podívejte se na video o Muzzym. Je to hezké opakování pro vás již starších věcí: Muzzy in Gondoland


V případě, že by vám nešel test stáhnout, dejte, prosím, vědět. Poslala bych e-mailem.


Pokud to půjde, pošlete mi, prosím, i vyfocený pracovní sešit ke kontrole. Zatím stačí str. 34/1,2 a 35/3. Děkuji.


3. CD čtvrtek 2.4.2020


Hodina číslo 79


1.Na tomto odkazu naleznete ke stažení testík z 8. Lekce: Test - 8. lekce

(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)

Pokud máte možnost, test si vytiskněte, vyplňte, vyfoťte a pošlete mi na e-mail : curdova@skolanehvizdy.cz do pátku 3.4. 20:00 hodin. Pokud nemáte možnost tisku, prosím o hrubé překreslení u cvičení 1 a napsání odpovědí u cvičení 2.


Ve cvičení 1 napíšete na každý řádek odpovídající kus oblečení podle toho, kam směřuje spojnice s obrázkem. Výběr slovíček je v řádku nad obrázky.


Ve cvičení 2 Napíšete odpověď na otázku „čí je daný kus oblečení“, vycházíte z obrázku ve cvičení dva.


2.Dále posílám obrázkový slovníček k osmé lekci. Děti si dopíší k obrázkům slovíčka (výběr vpravo) a nalepí si do linkovaných sešitů. Obrázkový slovníček k osmé lekci

Pokud nemáte možnost tisku, budu se snažit předat kopii až se vrátíme do školy.


V případě, že by vám nešly dokumenty stáhnout, dejte, prosím, vědět. Poslala bych e-mailem. 

6. D čtvrtek 2.4.2020


Hodina číslo 125 a 126


Test si stáhněte zde: Test - food
(do přihlašovacích údajů zadejte 2x "curdova" bez diakritiky)
Test si někam uložte a můžete vyplňovat přímo do něj a pak mi jej poslat na e-mail. Pokud by vám to nevyhovovalo, můžete jej samozřejmě vytisknout a poslat mi vyfocený či naskenovaný.

Ve třetím cvičení je zaškrtávačka – pokud budete psát přímo do testu bez tisku, tak mi u správné (vámi vybrané) varianty třeba zazeleňte písmo. Jinak je to na zakroužkování – nějak si určitě poradíte ;-) U pátého cvičení vybíráte vždy, co na příslušný řádek nepatří – opět třeba zazeleňte vybrané slovo. Pokud by někomu test nešel stáhnout, dejte vědět, pošlu ho do e-mailu. Na test máte 2 dny. Prosím všechny zaslat do soboty 4.4. do 12:00 hodin (poledne). Neznámé slovo si smíte samozřejmě vyhledat. Např. „trout“ = pstruh

Nezapomeňte mi opět naposílat úkoly za uplynulý týden (kdo to ještě neudělal).


4. AB a 4. CD středa 1.4.2020


Hodina číslo 78



Opakování před malým testem, který zašlu zítra:

1.Učebnice str. 34 – What time is it? 4 obrázky dole – u každého z nich si do sešitů napište, celou větou kolik je hodin. Pro zájemce zasílám poslech k tomuto cvičení. Na konci každé scénky vám čas řeknou: Poslech číslo 48 - What time is it?


(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)



2.V pracovním sešitě udělejte na str. 37 cvičení 7. Podle popisů v rámečcích poznejte, čí rozvrh je popisován.


(řešení cvičení v učebnici: 1. It´s half past two, 2. It´s three o´clock, 3. It´s half past twelve, 4. It´s four o´clock


Řešení cvičení v pracovním sešitě: 1. Liz, 2. Peter) chtěla jsem, abyste viděli správná řešení před testem.

3. CD středa1.4.2020


Hodina číslo 78


Podívej se na film o Muzzym:



Od 18:00 budu on – line pro 3.C

Join Zoom Meeting


Meeting ID: 914 008 8189


Pokud se někdo ze 3.D nezúčastnil pondělního vysílání, může se též připojit.

3. AB středa 1.4.2020


Hodina číslo 80


1.Na tomto odkazu naleznete ke stažení testík z 8. Lekce: Test 8. lekce

(do přihlašovacích údajů zadejte 2x „curdova“ bez diakritiky)
Pokud máte možnost, test si vytiskněte, vyplňte, vyfoťte a pošlete mi na e-mail : curdova@skolanehvizdy.cz do pátku 3.4. 20:00 hodin. Pokud nemáte možnost tisku, prosím o hrubé překreslení u cvičení 1 a napsání odpovědí u cvičení 2.

Ve cvičení 1 napíšete na každý řádek odpovídající kus oblečení podle toho, kam směřuje spojnice s obrázkem. Výběr slovíček je v řádku nad obrázky.

Ve cvičení 2 Napíšete odpověď na otázku „čí je daný kus oblečení“, vycházíte z obrázku ve cvičení dva.

2.Dále posílám obrázkový slovníček k osmé lekci - nutný tisk. Děti si dopíší k obrázkům slovíčka (výběr vpravo) a nalepí si do linkovaných sešitů. Slovníček 8. lekce
Pokud nemáte možnost tisku, budu se snažit předat kopii až se vrátíme do školy.

V případě, že by vám nešly dokumenty stáhnout, dejte, prosím, vědět. Poslala bych e-mailem.

6. D středa 1.4.2020

Hodina číslo 124

Video je zaměřené na procvičení some, a, an, any a také na výslovnost slovní zásoby k aktuální lekci.
Výsledek mi na konci vyfoťte a pošlete na e-mail, stačí společně s úkoly za celý tento týden.

2.V pracovním sešitě dodělejte str. 39
39/6 – musíte si pustit poslech z vašich CD, které máte na konci pracovního sešitu
39/7 – není na základě poslechu, napište dialog – použijte slovíčka, která máte zadaná

Na čtvrtek vám zadám jen ten test. Nic víc. Na konci týdne mi zase, prosím, pošlete úkoly ke kontrole. Bude to vždy do nedělní půlnoci, děkuji.

4. AB a 4. CD úterý 31.3.2020


Hodina číslo 77


1.Opakování: kolik slovíček nalezneš v hadovi?


sundaysciencehistorymondaymathsthursdayenglishartmusicwednesdayfridaytuesdaysaturday

2.Klikni na odkaz, je tam procvičování předmětů: https://wordwall.net/resource/642344/inglese/school-subjects-memory

Hledáte páry, něco jako pexeso, ale na jedné kartičce je obrázek a na druhé text. Běží vám čas a můžete si zahrát vícekrát, stačí kliknout na „start again“.


3.Na stejném odkazu zvolte vpravo „Match up“(v oddíle "Interactives"). V tomto cvičení přiřazujete obrázky ke slovům. Když máte hotovo, zvolte „submit answers“ a cvičení se vám ihned zkontroluje. Můžete si také zkusit vícekrát, když dáte „start again“.


(také jsi nalezl v hadovi 13 slovíček?)


Ve čtvrtek pošlu krátký testík zaměřený na slovní zásobu ze 7. Lekce - hodiny, dny v týdnu, školní předměty. Děti si jej budou muset vytisknout či přepsat.Na vypracování proto budou mít 2 dny.


3. AB úterý 31.3.2020


Hodina číslo 79


Přečtěte si v učebnici rozhovor na str. 40

K tomuto cvičení si stáhněte, prosím, poslech zde: Poslech 54 učebnice str. 40 Waxworks museum

(do přihlašovacích údajů zadejte dvakrát „curdova“ bez diakritiky)

Cvičení si poslechněte a znova přečtěte.


Dále si můžete stáhnout prezentaci, kterou jsem měla připravenou na on-line vysílání. Strana 5 a 6 v této prezentaci se váže k článku na straně 40. Prezentaci naleznete zde: Prezentace on-line výuka hodina č. 1

(do přihlašovacích údajů zadejte dvakrát „curdova“ bez diakritiky)


Dobrovolný úkol: pracovní sešit str. 40 cvičení 5. Na základě článku v učebnici zkuste vytvořit otázky a odpovědi viz. vzor. Budu ráda, když mi pak cvičení vyfotíte a zašlete na e-mail. Za nějakou odměnu, samozřejmě.


Dobrovolný úkol: nacvičte si čtení článku na str. 40 podle poslechu a až budete mít nacvičeno, nahrajte mi vaši četbu na video a pošlete jej e-mailem na curdova@skolanehvizdy.cz. Za odměnu J

3. CD úterý 31.3.2020


Hodina číslo 77


Přečtěte si v učebnici rozhovor na str. 40

K tomuto cvičení si stáhněte, prosím, poslech zde: Poslech 54 učebnice str. 40 Waxworks museum

(do přihlašovacích údajů zadejte dvakrát „curdova“ bez diakritiky)

Cvičení si poslechněte a znova přečtěte.


Dále si můžete stáhnout prezentaci, kterou jsem měla připravenou na on-line vysílání. Strana 5 a 6 v této prezentaci se váže k článku na straně 40. Prezentaci naleznete zde: Prezentace on-line hodina číslo 1

(do přihlašovacích údajů zadejte dvakrát „curdova“ bez diakritiky)


Dobrovolný úkol: pracovní sešit str. 40 cvičení 5. Na základě článku v učebnici zkuste vytvořit otázky a odpovědi viz. vzor. Budu ráda, když mi pak cvičení vyfotíte a zašlete na e-mail. Za nějakou odměnu, samozřejmě.


Dobrovolný úkol: nacvičte si čtení článku na str. 40 podle poslechu a až budete mít nacvičeno, nahrajte mi vaši četbu na video a pošlete jej e-mailem na curdova@skolanehvizdy.cz. Za odměnuJ

Ve čtvrtek vám pošlu krátký test z osmé lekce. Bude tam slovní zásoba – oblečení. Spojovačky obrázků a slov. Jedno cvičení zaměřené na odpovědi na otázku „Whose“? = čí? Děti odpovídají např. „It´s Sam´s shirt“ podle obrázku výše. Na vypracování budou děti mít 2 dny (bude nutné si test vytisknout či překreslit).

6. D úterý 31.3.2020

Hodina číslo 123

1.Procvičování nepravidelných sloves 3. Díl: Procvičování nepravidelných sloves 3. část
Již znáte – projděte si všechny záložky v záhlaví.
2.Opakování – interaktivní video zaměřené na some, any, much, many…
Vyfoťte (pokud možno) a pošlete mi váš výsledek na konci videa na curdova@skolanehvizdy.cz společně s ostatními úkoly na konci týdne.  



3. AB pondělí 30.3.2020


Hodina číslo 78


Podívej se na film o Muzzym:



Od 18:00 hod budu pro vás on-line přes aplikaci Zoom. Odkaz na „meeting“ naleznete níže:

Join Zoom Meeting


Meeting ID: 914 008 8189


Účast není povinná.


ve středu vám pošlu krátký test z osmé lekce. Bude tam slovní zásoba – oblečení. Spojovačky obrázků a slov. Jedno cvičení zaměřené na odpovědi na otázku „Whose“? = čí? Děti odpovídají např. „It´s Sam´s shirt“ podle obrázku výše. Na vypracování budou děti mít 2 dny (bude nutné si test vytisknout či překreslit).


6. D pondělí 30.3.2020


Hodina číslo 122


1.Pracovní sešit str. 39/4  a 39/5


2.Písemně do linkovaných sešitů vypracujte z učebnice str. 49/5a. Například místo „1x potatoes“ napíšete“ one bag of potatoes“


3.Nepovinný úkol: učebnice str. 49/4a a 49/4b – řekněte si pro sebe, jak to bude. Stačí ústně.


Ve čtvrtek 2.4. pošlu testík k vyplnění. Budu ho chtít do soboty 12:00 hodin ode všech. Budete moci vyplňovat přímo do něj. Nebude nutný tisk. Obsahuje slovní zásobu ze čtvrté lekce, seřadit dialog v restauraci, počitatelný x nepočitatelný, some x any.  



4. AB a 4. CD čtvrtek 26.3.2020


Hodina číslo 76


V pracovním sešitě udělejte cvičení 34/1 a 35/3.

To je pro dnešek vše.


3. CD čtvrtek 26.3.2020


Hodina číslo 76




Nejprve si zkuste flashcards – to jsou kartičky se slovíčky. Když na kartičku kliknete, změní se z anglického slova na české. Dole pod kartičkou si šipkami posunujete slova. Slovíčka si projeďte.


Klikněte na v levém sloupci na „learn“ a podle obrázku vyberte vždy jednu správnou odpověď z možností dole poklikáním na ni. Hned se vám ukáže, zda jste vybraly správně.


Klikněte v levém sloupci na „Match“ – přiřadíte vždy anglické slovo nebo větu ke správnému obrázku s jeho českým významem. Je to na čas a můžete zkoušet kolikrát budete chtít J


Objeví se nová slovíčka:

clown - klaun 

pirate - pirát

police officer - policista

cowboy - kovboj 


3. AB čtvrtek 26.3.2020


Hodina číslo 78

Podívej se na film o Muzzym:

Muzzy in Gondonland

Omlouvám se, neuvědomila jsem si, že ve čtvrtek hodinu nemáte. Zadání si nechte na pondělí 30.3.2020 Děkuji za pochopení.


6. D čtvrtek 26.3.2020


Hodina číslo 120 a 121


1.Pusťte si 2 anglické pohádky z Youtube, například následující 2 nebo i jiné




2.Čtěte anglicky alespoň 20-30 minut. Do vyhledávače na google si zadejte Wikipedia a téma v angličtině, o které máte zájem.

Nezapomeňte mi do neděle do 24:00 zase neposílat vaše písemné úkoly z tohoto týdne a to jak sešit, tak pracovní sešit.Děkuji.


4. AB a CD středa 25.3.2020


Hodina číslo 75

Vyzkoušejte si cvičení zaměřené na školní předměty. Ve cvičení se kromě předmětů z mé prezentace objeví také tyto výrazy:
Geografy – zeměpis
Drama – hraní divadla
Physical education – používají zde tento výraz místo „physical exercises“  nebo „P.E.“ = tělocvik
I.T. – pište celé „information technology
(Cvičení zabere více času, na čtvrtek vám zadám proto méně práce s ohledem na to, že dnes ji máte více).
Zda uděláte všechna 4 cvičení nebo jen některá, nechám na vás.
Cvičení naleznete zde: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=2080


1.v prvním cvičení nejprve musíte dát písmenka u každého slova do pořádku – jsou zpřeházená. Potom je přiřadíte pomocí jejich čísel k obrázkům výše.


2.Ve druhém cvičení nejprve koukněte na tabulku s obrázky, kdy má kdo, který předmět a poté doplňte do vět nad tabulkou.


3.ve třetím cvičení máte rozhodnout jestli je vždy daná věta pravdivá a zaškrtnete „true“ nebo pravdivá není a pak zaškrtněte „false“. Vycházíte zase z té stejné tabulky jako ve cvičení před tím.


4.U posledního cvičení si vždy přečtěte větu a podle ní rozhodnete jaký má daná postava oblíbený den podle jejího oblíbeného předmětu. Zase, prosím, vycházejte ze stejné tabulky.


Až budete mít vše vyplněno, klikněte dole na „done“ a objeví se váš výsledek. Správné odpovědi budou podbarvené zeleně a ty špatné červeně.
Pokud chcete, vyfoťte mi váš výsledek (stačí v rámečku např. excellent) a pošlete do e-mailu: curdova@skolanehvizdy.cz
Ráda vás za dobrý výsledek odměním J

3. CD středa 25.3.2020





Hodina číslo 75





Udělejte si v pracovním sešitě na str. 41 cvičení 6 a 7.


Ve cvičení 6 odpovídáte podle sebe buď: „Yes, I have“ – ano, mám 
nebo: „No, I haven´t“ – ne, nemám.


Ve cvičení 7 nakreslete a popište své oblíbené oblečení – vpravo máte vzor.




3. AB středa 25.3.2020





Hodina číslo 77








1.Nejprve si zkuste flashcards – to jsou kartičky se slovíčky. Když na kartičku kliknete, změní se z anglického slova na české. Dole pod kartičkou si šipkami posunujete slova. Slovíčka si projeďte.



2.Klikněte na v levém sloupci na „learn“ a podle obrázku vyberte vždy jednu správnou odpověď z možností dole poklikáním na ni. Hned se vám ukáže, zda jste vybraly správně.



3.Klikněte v levém sloupci na „Match“ – přiřadíte vždy anglické slovo nebo větu ke správnému obrázku s jeho českým významem. Je to na čas a můžete zkoušet, kolikrát budete chtít J


Objeví se nová slovíčka:



clown - klaun 

pirate - pirát

police officer - policista

cowboy - kovboj 



6. D středa 25.3.2020





Hodina číslo 119


1.Podívejte se na následující video (všichni): https://www.youtube.com/watch?v=4-y3O_zkqyE

Pokud si také potřebujete připomenout (dobrovolné), co je počitatelné a co nepočitatelné, podívejte se na video zde: https://www.youtube.com/watch?v=KJCKugsb9jw

Video vysvětlující rozdíly mezi „some“ a „any“ pro zájemce (dobrovolné) naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=0dAZ17fpKLQ

2.Vypracujte str. 38 v pracovním sešitě – všechny 3 cvičení (všichni).

3. Interaktivní video zaměřené na „much“ a „many“ PRO DOBROVOLNÍKY: https://en.islcollective.com/video-lessons/much-or-many



 4. AB a 4. CD úterý 24.3.2020



Hodina číslo 74


1.Podívejte se na následující video, učí vás dny v týdnu. Koukněte na něj klidně víckrát a zkuste si písničku také zazpívat.



2.Na následujícím odkazu si dny v týdnu procvičte. Ve Velké Británii jmenují dny tak, že začínají nedělí, nikoliv jako my od pondělí. Proto i na tomto webu se začíná nedělí „Sunday“

Sunday - neděle

Monday - pondělí

Tuesday - úterý

Wednesday - středa

Thursday - čtvrtek

Friday - pátek

Saturday - sobota



Nejprve si poslechněte výslovnost u každého dne a poté si vyzkoušejte cvičení v záhlaví tabulky. Stačí, když si vyzkoušíte Match up 1,2,3 (a kliknete vždy vpravo na „Check answers“. Zbytek dělat nemusíte.




3. AB úterý 24.3.2020





Hodina číslo 76





Udělejte si v pracovním sešitě na str. 41 cvičení 6 a 7.


Ve cvičení 6 odpovídáte podle sebe buď: „Yes, I have“ – ano, mám 
nebo: „No, I haven´t“ – ne, nemám.


Ve cvičení 7 nakreslete a popište své oblíbené oblečení – vpravo máte vzor.




3. CD úterý 24.3.2020





Hodina číslo 74





1.V pracovním sešitě udělej cvičení 39/4


Odpovídej místo Kate podle obrázku v učebnici str. 2 a 3 buď:


Yes, I have = ano, mám.                                                  nebo


No, I haven´t = ne, nemám.



2.Vyzkoušej si cvičení 1,2,3 na této stránce: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1006
V prvním cviční vybíráš název oblečení na obrázku z možností, které se ti rozbalí vedle v rolu
Ve druhém cvičení dopíšeš chybějící písmenka
Ve třetím cvičení dopisuješ písmenka do křížovky dle očíslovaných obrázků
Až budeš mít hotovo, klikni na „DONE“ a objeví se ti výsledky

6.D úterý 24.3.2020

Hodina číslo 118

Posílám zase quizlet: https://quizlet.com/274902134/quantities-of-food-flash-cards/Je zaměřený na množství/balení potravin. Proklikejte si ho jako minule. Vyzkoušejte si zejména záložku learn, test, match a gravity

3. AB pondělí 23.3.2020


Hodina číslo 75



1.V pracovním sešitě udělej cvičení 39/4

Odpovídej místo Kate podle obrázku v učebnici str. 2 a 3 buď:

Yes, I have = ano, mám.                                                  nebo

No, I haven´t = ne, nemám.



2.Vyzkoušej si cvičení 1,2,3 na této stránce: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1006

V prvním cviční vybíráš název oblečení na obrázku z možností, které se ti rozbalí vedle v rolu

Ve druhém cvičení dopíšeš chybějící písmenka

Ve třetím cvičení dopisuješ písmenka do křížovky dle očíslovaných obrázků

Až budeš mít hotovo, klikni na „DONE“ a objeví se ti výsledky







6. D pondělí 23.3.2020

Hodina číslo 117

1.Projděte si seznam slovíček v pracovním sešitě str. 83 oddíl 4C.
2.Přečtěte si příběh v učebnici na str. 48, poté si ho (kdo chcete – poslech je nepovinný) poslechněte: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2333201   (poslech 14 2.14  , do přihlašovacích údajů 2x „curdova“ bez diakritiky)
Do svých sešitů odpovězte na následující otázky:
 a)What is Mut worried about? Why?
 b)Why do Mickey and Millie go to the market?

Do sešitů také vypracujte ze str. 49/2. Stačí, když napíšete číslo začátku věty a k němu přiřadíte písmeno konce věty. Např.: 1f

3.DOBROVOLNÝ ÚKOL PRO TY CO CHTĚJÍ (ale doporučuji) – interaktivní video zaměřené na procvičování some, any, a, an, much a many: https://en.islcollective.com/video-lessons/chicken-or-egg



4. AB a 4. CD středa 18.3.2020



Hodina číslo 72



1.Podívejte se na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=f4_IgXrrqYE

Ve videu se objeví několik časových údajů – napište je do svých linkovaných sešitů a u každého uveďte na co je v tu danou dobu čas - co postava lišky dělá (rovněž to uslyšíte v písničce).



2.Učebnice str. 34 příběh nahoře:

Přečtěte si jej - i nahlas a poslechněte. Poslech naleznete zde:

poslech 47  https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2320228  (název souboru: 47 stopa 47, pokud po vás bude cloud žádat přihlašovací údaje, použijte, prosím "curdova" bez diakritiky pro přihlašovací jméno i heslo pak už stačí na soubor jen kliknout)



V příběhu se objevují tato nová slovní spojení, přepište si je do linkovaných sešitů:

What time is it? = Kolik je hodin?
It´s nine o´clock. = Je devět hodin.
We´ve got English. = We have got English. = Máme angličtinu.
What´s the matter? = Co se děje?
It´s half past eleven. = Je půl jedenácté.

V příběhu jde o to, že jeden žák z vesmírné školy (Space school) má potíže. Zjistěte příčinu jeho potíží a odpovězte (stačí česky) do svých sešitů.



3. CD středa 18.3.2020


Hodina číslo 72



1.Následující slova označují oblečení, ale mají přeházená písmenka. Napiš si je do sešitu správně a vedle každého z nich si nakresli, co které slovo znamená.




trisk

tackej

toca

trish

tha

trishT

pumjer

soshe

rsesd

sneaj


2.Učebnice str. 39 příběh nahoře.

Příběh si přečti. Spike má nějaký problém – dokážeš poznat jaký? Svou odpověď napiš česky do sešitu.

Nové výrazy si zapiš také do sešitu s českým překladem – jsou to tyto:


Jet´s jeans = Jetiny džíny
Nick´s T-shirt = Nikovo tričko


Vysvětlení - Apostrof (čárka nahoře ´) za jménem a zatím „s“ znamená, že tomu danému člověku něco přivlastňujeme. Mohu například říci: „Marek´s hat“ = Markova čepice 

nebo třeba „my mother´s skirt“ = maminčina sukně


Příběh si také poslechni a zkus nahlas opakovat. Poslech 09 najdeš zde: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2329241

(pokud po vás bude cloud žádat přihlašovací údaje, použijte, prosím "curdova" bez diakritiky pro přihlašovací jméno i heslo pak už stačí na soubor jen kliknout)


3.Podívej se do pracovního sešitu na str. 39 cvičení 3

Obrázek si prohlédni a podívej se také do učebnice na str. 2 a 3. Uvidíš čí oblečení, která superstar má. Napiš na řádky věty podle vzoru.




3. AB středa 18.3.2020


Hodina číslo 74


1.Následující slova označují oblečení, ale mají přeházená písmenka. Napiš si je do sešitu správně a vedle každého z nich si nakresli, co které slovo znamená.


trisk

tackej

toca

trish

tha

trishT

pumjer

soshe

rsesd

sneaj


2.Učebnice str. 39 příběh nahoře.

Příběh si přečti. Spike má nějaký problém – dokážeš poznat jaký? Svou odpověď napiš česky do sešitu.

Nové výrazy si zapiš také do sešitu s českým překladem – jsou to tyto:


Jet´s jeans = Jetiny džíny
Nick´s T-shirt = Nikovo tričko


Vysvětlení - Apostrof (čárka nahoře ´) za jménem a zatím „s“ znamená, že tomu danému člověku něco přivlastňujeme. Mohu například říci: „Marek´s hat“ = Markova čepice

nebo třeba „my mother´s skirt“ = maminčina sukně


Příběh si také poslechni a zkus nahlas opakovat. Poslech 09 najdeš zde: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2329241
(pokud po vás bude cloud žádat přihlašovací údaje, použijte, prosím "curdova" bez diakritiky pro přihlašovací jméno i heslo pak už stačí na soubor jen kliknout)

3.Podívej se do pracovního sešitu na str. 39 cvičení 3
Obrázek si prohlédni a podívej se také do učebnice na str. 2 a 3. Uvidíš čí oblečení, která superstar má. Napiš na řádky věty podle vzoru.


6. D středa 18.3.2020

Hodina číslo 114

Nemusíte jej tisknout. Vypracujte podle něj svůj denní program. Uveďte v kolik hodin jste co DĚLALY = věty napíšete v MINULÉM ČASE PROSTÉM. Vymyslete alespoň 10 vět.

(UPOZORŇUJI: Ve čtvrtek 19.3. budu chtít vyfotit vaše písemné úkoly v sešitě, které jsem doposud od 11.3. zadala a poslat. Za každý chybějící úkol dostanete mínus. Za třikrát minus je pětka – to již víte. Když budu s úkoly spokojená, bude to naopak J. )
ZMĚNA - VŠECHNY ÚKOLY KE DNEŠKU ZADANÉ VYFOŤTE A ZAŠLETE DO NEDĚLE 22.3. DĚKUJI. ÚKOLY POSÍLEJTE NA MŮJ EMAIL curdova@skolanehvizdy.cz

2.Posílám interaktivní video: https://en.islcollective.com/video-lessons/christmas-past-simple
projděte si jej. 

3.Cvičení na nepravidelná slovesa druhý díl: https://www.learningchocolate.com/content/irregular-verbs-2-0
Projeďte si všechny cvičení v záhlaví tabulky jako minule. Použijte tlačítko „Check answers“ pro okamžité vyhodnocení výsledků.

4. AB a 4. CD úterý 17.3.2020

Hodina číslo 71

1.Stáhněte si prezentaci s novými slovíčky z jednoho nebo z druhého odkazu níže:


https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2320227 (název souboru: School subjects, zde stačí na soubor kliknout a začne se stahovat i do mobilu)

Prezentaci si projděte a nová slovíčka i s českým překladem si zapište do svých linkovaných sešitů. Do sešitů si také zapište 2 následující věty včetně českého překladu:

What is your favourite school subject? = Jaký je tvůj oblíbený předmět ve škole?

My favourite subject is… (doplňte si podle sebe) = Můj oblíbený předmět je….

K vašemu oblíbenému předmětu si nakreslete obrázek, který podle vás obsah předmětu představuje.




2.Vyzkoušejte si hry se slovíčky zde: https://www.learningchocolate.com/content/school-subjects


Nejprve klikejte na symboly reproduktoru – uslyšíte výslovnost


vyzkoušejte si hry v záhlaví – Match up 1 = přiřazujete výslovnost ke každému slovíčku


      Match up 2 = Přiřazujete slovo k obrázku


Pokaždé, když kliknete vpravo na „Check answers“ ukáží se vám výsledky a ihned vidíte, jak jste byli úspěšní. Ostatní cvičení dělat nemusíte.

Slovíčka navíc, která se tam objevují (nemusíte si je nikam psát)

Geography = zeměpis
Drama = dramaťák (hraní divadla)
Foreign languages = cizí jazyky
Language arts = literatura a psaní slohů (jazykové dovednosti)


3. AB úterý 17.3.2020

Hodina číslo 73

1.Koukni na video: 

Slovíčka, která pro tebe budou nová, si zapiš do svého linkovaného sešitu. Napiš či nakresli si k nim, co znamenají.



2.Vyzkoušej si hry se slovíčky zde: https://www.learningchocolate.com/content/my-clothes

Nejprve klikej na symboly reproduktoru – uslyšíš výslovnost

vyzkoušej si hry v záhlaví – Match up 1 = přiřazuješ výslovnost ke každému slovíčku

   Match up 2 = Přiřazuješ slovo k obrázku

   Match up 3 = Přiřazuješ výslovnost k obrázku

Pokaždé, když kliknete vpravo na „Check answers“ ukáží se výsledky a ihned vidíš, jak jsi byl úspěšný. Ostatní cvičení dělat nemusíš.



3. CD úterý 17.3.2020





Hodina číslo 71





1.Koukni na video:



Slovíčka, která pro tebe budou nová, si zapiš do svého linkovaného sešitu. Napiš či nakresli si k nim, co znamenají.





2.Vyzkoušej si hry se slovíčky zde: https://www.learningchocolate.com/content/my-clothes


Nejprve klikej na symboly reproduktoru – uslyšíš výslovnost


vyzkoušej si hry v záhlaví – Match up 1 = přiřazuješ výslovnost ke každému slovíčku


   Match up 2 = Přiřazuješ slovo k obrázku


   Match up 3 = Přiřazuješ výslovnost k obrázku


Pokaždé, když kliknete vpravo na „Check answers“ ukáží se výsledky a ihned vidíš, jak jsi byl úspěšný. Ostatní cvičení dělat nemusíš.




6. D úterý 17.3.2020



Hodina číslo 113

1.Ze strany 46 v učebnici vám posílám oba poslechy – 2.11 a 2.12, naleznete oba zde: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2320254

(na soubory stačí kliknout a začnou se stahovat)
obojí si poslechněte.

Do sešitů si nakreslete tabulku viz. cvičení 1b a všechna slovíčka ze cvičení 1a si roztřiďte. U každého z nic uveďte: U – pokud je nepočitatelné nebo C – pokud se jedná o počitatelné podstatné jméno.


2.Posílám vám quizlet: https://quizlet.com/426188410/simple-past-flash-cards/
Nejprve si nastavte vlevo ve sloupci „Learn“ a projděte si věty v přítomném i minulém čas.
Poté si vlevo nastavte „Test“ a vypracujte jej.
Pak si vyzkoušejte zahrát „Match“ i „Gravity“ – zde musíte co nejrychleji (než dopadne asteroid) vepsat celou větu v minulém čase.


3. AB pondělí 16.3.2020



Hodina číslo 72





Podívejte se na video na youtube viz následující odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=KFQxBCvgx70


Clothing Song For Kids | Learn 15 Words | Learn English Kids





Do sešitu - linkovaného nakreslete svoji oblíbenou hudební či filmovou hvězdu a popište, co má na sobě (např. red T- shirt, blue jeans, yellow hat, brown jumper, brown shoes…atd.)








6. D pondělí 16.3.2020





Hodina číslo 112





Pracovní sešit - vypracujte celou str. 37. Ke cvičení 4 a 5 použijte CD, které máte v pracovním sešitě.





Učebnice str. 47/6a písemně do sešitů vytvořte 5 otázek dle vzoru a odpovězte podle skutečnosti.

Zde naleznete procvičování nepravidelných sloves:

https://www.learningchocolate.com/content/irregular-verbs-1
U tohoto cvičení si vyzkoušejte výslovnost - je tam poslech u každého tvaru, proklikejte všechny záložky nahoře nad rámečkem... máte tam vždy možnost "check answers", kde vám ihned vyběhne výsledek 
Jen prosím POZOR u slovesa "GET", kdy se třetí tvar past participle učíme "GOT", nikoliv "GOTTEN", jak se zde uvádí - to je americká Aj 



3. CD čtvrtek 12.3.2020

Hodina číslo 70
Podívejte se na video na youtube viz následující odkaz:
Clothing song for kids Clothing Song For Kids | Learn 15 Words | Learn English Kids,

Do sešitu - linkovaného nakreslete svoji oblíbenou hudební či filmovou hvězdu a popište, co má na sobě (např. red T- shirt, blue jeans, yellow hat, brown jumper, brown shoes…atd.)




4. AB a 4. CD čtvrtek 12.3.2020



Hodina číslo 70



Prosím, podívejte se na video na youtube - jmenuje se What's the time - poznáte podle obrázku hodin: 




dále si stáhněte a projděte prezentaci z následujících odkazů (stačí z jednoho, počet stažení je omezen a proto jsou odkazy dva, ale jde o stejný soubor) : www.uschovna.cz/zasilka/VZBA2TCA9763BP28-B3K

nebo zde: https://nextcloud.czela.net/index.php/f/2318766  

V pracovním sešitě vypracujte na straně 34 cvičení 2



Nové výrazy:



What is the time? = What time is it? = kolik je hodin? 



 It is half past four = je půl páté.


6. D čtvrtek 12.3.2020

Hodina 110 a 111

Vyzkoušejte si tato interaktivní videa:

https://en.islcollective.com/video-lessons/present-simple-vs-present-continuous-1 (je nastaveno na interaktivní kvíz a zaměřeno na přítomné časy)

https://en.islcollective.com/video-lessons/harry-potter-muchmany-few-littlesomeany

https://en.islcollective.com/video-lessons/ratatouille-countable-uncountable-nouns

učebnice str. 47/ cvičení 3a - přepište celé věty do sešitů a doplňte je dle článku na str. 46.

47/3b přepište si do sešitu tabulku a doplňte, kde použijeme some a kde any. - Obě věty si napište také v češtině.

47/3c podívejte se na cvičení 46/1 a napište věty dle vzoru, které z potravin zde uvedených tramp použil a které naopak ne, vzor je na str. 47.

Pracovní sešit - dodělat vše ze str. 36.







4. AB a 4. CD středa 11.3.2020

Hodina číslo 69


Učebnice str. 33 najít co nejvíce rozdílů mezi obrázkem A a B. Rozdíly napsat písemně do linkovaných sešitů (např. Kat is writing, Nick has got a hat….) sešity si po návratu do školy vyberu ke kontrole.


Zopakovat počítání do dvaceti. Zopakujte si určování hodin - časové údaje na ciferníku (nikoli digitální čas). Zatím v češtině - čtvrt, půl, tři čtvrtě a celá.



3. CD středa 11.3.2020

Hodina číslo 69


Znova si přečíst stranu 38 v učebnici a zopakovat nová slovíčka, která jsme si psaly včera 10.3. do linkovaných sešitů (oblečení).


Pracovní sešit str. 38 - vypracovat cvičení 1 a 2,


podívat se na video na youtube: Put on your shoes 



3. AB středa 11.3.2020


Hodina číslo 71


Znova si přečíst stranu 38 v učebnici a zopakovat nová slovíčka, která jsme si psaly včera 10.3. do linkovaných sešitů (oblečení).


Pracovní sešit str. 38 - vypracovat cvičení 1 a 2,


podívat se na video na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU (Put On Your Shoes | Clothing Song for Kids)


6. D středa 11.3.2020

Hodina číslo 109


Dodělat pracovní list, který jsem zadala včera Unit 68 - strana 146 znova projít gramatiku, strana 147 doplnit všechna cvičení - tento list odevzdáte na známku první den, kdy se otevře škola.


V učebnici str. 46 přečíst článek ve cvičení 2. Do linkovaných sešitů písemně vypracujte odpovědi na následující otázky:


1. What is the main idea of the story?


2. Which ingredients did the tramp put in the soup?


Do svých sešitů si dále vypište následující slova a vyhledejte k nim český překlad: knock, mean, magic, saucepan, loaf, fetch, cellar, It´s a pity. Vaše sešity si po návratu do školy vyberu ke kontrole.






Žádné komentáře:

Okomentovat